Škoda Fabia (2007–2014)
Dobra, ali ne i idealna
Škoda Fabia druge generacije je interesantna kao polovnjak, jer veliki broj raspoloživih primjeraka diktira povoljnu cijenu. Po svim statistikama Fabia spada u zlatnu sredinu, što znači da nije ništa lošija, ali ni bolja od većine konkurenata...
Škoda Fabia (2007–2014) 1.2 HTP (60 KS)
U posljednjih godinu–dvije Škoda Fabia druge generacije je postala jako popularna kao polovnjak. Povoljna cijena i tradicionalna sklonost prema automobilima češkog proizvođača na tržištu polovnjaka prave povoljnu situaciju. S obzirom na to da je Fabia II bila veoma popularna kako kod fizičkih tako i pravnih lica, posebnu pažnju obratite na servisnu istoriju modela. Vrlo je vjerovatno da možete naletjeti na neki automobil koji je radni vijek počeo kao službeno vozilo.

To se posebno odnosi na primjerke sa 1.2 HTP motorom i skromnijim paketima opreme, a baš je takvih najviše u ponudi. Analiza kvarova pokazuje da najviše problema stvara gubitak ulja u motoru i nešto rjeđe u mjenjaču. Kod motora je bilo nekoliko konstrukcijskih promašaja, dok su probleme na mjenjaču uzrokovali dihtunzi lošeg kvaliteta. U prvom slučaju kvar se otklanjao skupim popravkama na motoru, dok je zamjena dihtunga na mjenjaču mnogo jednostavnija i jeftinija. Izgleda da je velika boljka svih Škodinih modela, bez obzira na klasu, izuzetno kratak radni vijek selen blokova i prednjih stabilizatora.

Mnogi su se vlasnici navikli na česte promjene pomenutih dijelova pa su to jednostavno svrstali u potrošnu robu. Ovi su problemi posebno izraženi na lošim cestama kao što su naše. Iako Fabia dobro i ravnomjerno koči, obratite pažnju na prednje diskove. Zbog ubrzanog trošenja i sklonosti prema krivljenju (prepoznaje se po vibriranju pedale kočnice) računajte na zamjenu diskova u kočionih obloga. Mnogi štede na pogrešnom mjestu, jer ne mijenjaju sve komponente, što se i te kako osjeti na radu kočnica. Neki su se vlasnici žalili na loše pričvršćene kedere.

Kao posljedica se javlja prodor vode u unutrašnjost, ali i povećana buka. Malo preciznije namještanje rješava problem, a ono što je bitnije jeste da se zbog toga ne mora ići u servis. Trocilindrični 1.2 HTP benzinac sa 60 KS sasvim solidno vuče, ali realna potrošnja je visoko iznad deklarisane. Nemojte se čuditi ako u zagušenim gradovima na 100 km iz rezervoara ispraznite više od devet litara. Ni prosjek mješovite vožnje od 6,8 litara nije baš za pohvalu.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.2 HTP (60 KS) |
Prosječno |
6,8 |
Najmanje |
3,8 |
Najviše |
11 |
Prednosti
Generalno dobra ponuda prostora, lako opsluživanje, servisna mreža, laka dalja prodaja, povoljno održavanje
Mane
Gubitak ulja u motoru i mjenjaču, selen blokovi, prednji stabilizatori, u odnosu na snagu visoka potrošnja benzina
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.198 ccm |
Snaga |
60 KS pri 5.200 o/min |
Max obrtni momenat |
108 nm pri 3.000 o/min |
Najveća brzina |
155 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
16,5 s |
Dimenzije DxŠxV |
423,9 x 164,2 x 149,8 cm |
Masa |
1.140 kg |
Osovinski razmak |
246 cm |
Prtljažnik |
300 – 1,163 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2007. Na tržište stigla Fabia druge generacije. Iste godine je predstavljena i karavanska verzija
• 2008. Predstavljena posebna verzija Greenline sa ekološki podobnim motorima
• 2010. Na Ženeva Motor Showu je predstavljena blago redizajnirana verzija
• 2011. Na tržište dolazi atraktivna verzija Monte Carlo
⚠️ Obrati pažnju:

Motor 1.2 HTP često pati od gubitka ulja. Zbog toga se preporučuje česta kontrola nivoa
.webp)
Kao i kod svih Škodinih modela, selen blokovi i prednji stabilizatori ne traju dugo
.webp)
Prednji diskovi su napravljeni od mekanih materija. Često ne mogu izdržati dvije promjene kočionih obloga
Više informacija o modelu Škoda Fabia pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.