Peugeot 107 (2005 – 2014)
Idealan za gradske metropole
Najveće mane najmanjeg Peugeota su mnogobrojne površnosti u finalnoj izradi, loša zvučna izolacija i nizak nivo sigurnosti...
Peugeot 107 (2005 – 2014) 1.0 12V (69 KS)
Minijaturni Francuz se ne razlikuje mnogo od svog brata i sestre po platformi, Citroena C1 i Toyote Aygo. Zajedno s njima, predstavljen je svijetu 2005. godine. 107 konkretno dolazi u dvije karoserijske verzije, trovratnoj i petovratnoj. Iako je ovaj automobil predviđen za četiri osobe, putnici na zadnjem sjedištu imaće mnogo problema sa udobnošću, čak i u kratkim gradskim vožnjama. Međuosovinski razmak ovog automobila je 2,340mm, dok su visina od 1,470mm, širina od 1,630mm i dužina od nevjerovatnih 3 metra i 43 centimetra pokazatelj da gradski automobili iz godine u godinu postaju sve minijaturniji.

Da je ovaj automobil planiran samo za užurbane ulice velikih metropola, pokazuje i ponuda motora u samo dvije varijante. Jednolitarski 12V benzinski motor snage 69 KS je i više nego dovoljan za svakodnevnu vožnju iza ugla, dok je 1.4-litarski 8V dizelaš sa 55 konjskih snaga prvenstveno namijenjen ekstremno ekonomičnim vozačima. Jedna od najvećih mana Peugeota 107 je niska sigurnosna ocjena, odnosno samo tri od mogućih pet zvjezdica. Činjenica da su Peugeot, Citroen i Toyota povukli 100.000 vozila sa tržišta zbog problema sa potencijalnim zaglavljivanjem papučice za gas dodatno je poljuljala povjerenje kupaca u sigurnost ovog automobila.

Mnogi vlasnici su se žalili na prekomjernu buku i vibracije u kabini, jer su aerodinamika i zvučna izolacija na veoma niskom nivou. Dihtunzi su generalno loši, tako da, ako se 107 vozi u gradu sa mnogo padavina tokom godine, očekivana je korozija podova zbog loše izolacije kvačila, kao i korozija ivica vrata i izduvne cijevi. Na petovratnoj verziji, ljepilo na staklu zadnjih vrata popušta veoma brzo, čak i na novim vozilima, što dovodi do otpadanja stakla i prodiranja vode u prtljažnik.

Otkazivanja cilindara na zadnjim kočnicama su česta pojava, a dešavala se čak na automobilima sa samo 4.000 kilometara na brojčaniku. Kompletan sistem brava takođe nije dugotrajan, a vozači su prijavljivali kvarove u prve dvije godine korištenja automobila. Vodena pumpa nerijetko strada, što dovodi do oštećenja radijatora i korozije na istom, usljed curenja vode iz pumpe. Za vozače čija se vožnja svodi na ustaljene rute od kuće do posla i nazad, ovaj automobil se pokazao izvrsnim, ali nemarno postupanje će gotovo uvijek rezultirati njegovim kratkim životnim vijekom.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.0 12V (69 KS) |
Prosječno |
5,5 |
Najmanje |
4,5 |
Najviše |
6,4 |
Prednosti
Veoma niska potrošnja oba agregata, dimenzije, niski troškovi održavanja
Mane
Siromašna ponuda pogonskih agregata, loša zvučna izolacija, papučica za gas problem kod više od 100.000 vozila
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
998 ccm |
Snaga |
68 KS pri 6.000 o/min |
Max obrtni momenat |
93 Nm pri 3.600 o/min |
Najveća brzina |
157 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
14 s |
Dimenzije DxŠxV |
343 x 163 x 146 cm |
Masa |
830 kg |
Osovinski razmak |
234 cm |
Prtljažnik |
130-712 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2005. Na temeljima B-Zero projekta, Peugeot, Citroen i Toyota predstavljaju modele 107, C1 i Aygo
• 2009. 107 dobija Facelift, gdje je pažnja posvećena estetskim dijelovima
• 2010. PSA Peugeot Citroen korporacija povlači 100.000 modela 107 i C1, nakon što je i Toyota objavila povlačenje nekoliko hiljada Aygo vozila
• 2015. Nasljeđuje ga Peugeot 108
⚠️ Obrati pažnju:

Ljepilo na staklu zadnjih vrata brzo popušta, što je dovodilo do otpadanja stakla.

Rok trajanja kompletnog sistema brava je veoma kratak, te se preporučuje zamjena po kupovini polovnjaka.

Zbog zaglavljivanja papučice za gas povučeno je preko 100.000 jedinica.
Više informacija o modelu Peugeot 107 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.