Ferrari 849

Testarossa se vraća sa 1000 KS

Nakon gotovo tri decenije pauze, kultno ime dobija modernog nasljednika, a radi se o  hiperautomobilu koji spaja italijansku tradiciju tradiciju i neminovnu elektrifikovanu budućnost...
11 Septembar 2025

Testarossa se vraća sa 1000 KS

Ime Testarossa zauzima posebno i gotovo mitsko mjesto u istoriji Ferrarija, jer od trenutka kada je 1984. godine predstavljen kao nasljednik modela Berlinetta Boxer, ovaj automobil nije bio samo nova tehnička etapa u razvoju marke, već i simbol čitave jedne ere.

Ferrari 849 testarossa (3)

Tokom više od decenije proizvodnje, Testarossa je postala jedna od najprepoznatljivijih i najuspješnijih kreacija brenda iz Maranella, a njena poslednja evolucija, 512M, povukla se sredinom devedesetih, ostavljajući za sobom prazninu koja je, sve do današnjeg dana, podsjećala koliko snažno jedno ime može obilježiti automobilsku istoriju.

Ferrari 849 testarossa (5)

Ferrari je zvanično predstavio novi 849 Testarossa, nasljednika hibridnog SF90. Iza dramatičnog imena krije se tehnološki remek-djelo sa elektrifikovanim V8 motorom i ukupnom snagom od nevjerovatnih 1.036 KS, što znači da za sprint do 100 km/h treba samo 2,3 sekunde a maksimalna brzinima mu je ograničena na 330 km/h.

Ferrari 849 testarossa (7)

Srce automobila čini unaprijeđena verzija F154 V8 agregata, sada sa jačim unutrašnjim komponentama i većim turbo-punjačima. Sam motor razvija 818 KS, dok tri elektromotora (dva naprijed, jedan pozadi) donose dodatnih 216 KS i obezbjeđuju pogon na sva četiri točka uz naprednu raspodjelu obrtnog momenta. Zahvaljujući bateriji kapaciteta 6,5 kWh, novi Testarossa može preći do 26 kilometara isključivo na struju, i to brzinom do 130 km/h.

Ferrari 849 testarossa

Na stazi Fiorano, 849 je postavio vrijeme od 1:17,5 minuta – čak sekundu i po brže od SF90 Stradale. Aerodinamička rješenja odigrala su veliku ulogu pa aktivni zadnji spojler reaguje za manje od sekunde, dok par manjih „repnih peraja“ u branik dodaju stabilnost. Rezultat je potisna sila od 415 kg pri 250 km/h, što je 25 kg više nego kod SF90. Kupci koji odaberu Assetto Fiorano paket dobijaju još agresivniju aerodinamiku i automobil lakši za oko 30 kilograma.

Ferrari 849 testarossa (12)

Dizajnerski, 849 se ne trudi da kopira originalnu Testarossu, ali suptilno podsjeća na nju – prepoznatljiv crni detalj koji spaja farove, kao i naglašeni donji dio prednjeg branika, evociraju duh osamdesetih. Pored kupea, u ponudi je i Spider varijanta sa tvrdim krovom koji nestaje za 14 sekundi pri brzinama do 45 km/h.

Ferrari 849 testarossa (11)

Unutrašnjost je oblikovana sa jasnim fokusom na vozača sa sportski profilisanom kabinom,  klasičnim fizičkim tasterima na volanu i modernim digitalnim kokpitom sa Apple CarPlay, Android Auto i bežičnim punjenjem telefona.

U Evropi se coupe nudi po cijeni od 460.000 €, dok Spider počinje od 500.000 €.

IZDVOJENI TEST


Test – KGM Actyon 1.5 T-GDI 4WD

Futuristički dizajn i premijum ambicije

Zadnji testni automobil SsangYonga vozili smo sada već daleke 2010. godine. Korejski brend u m...