Test – Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV 6A/T Luxury
Ekonomična koalicija struje i benzina
Nakon osnovnog i najjačeg benzinskog motora, te jačeg dizel agregata, novi Hyundai Tucson testirali smo i u kombinaciji sa hibridnim pogonom, koji spaja benzinski agregat i elektromotor, te omogućava ekonomičniju vožnju u gradu i dinamičniju na otvorenoj cesti...
Hyundai je aktuelnu, četvrtu generaciju Tucsona opremio sa raznovrsnom paletom pogonskih agregata, što mu je donijelo svojevrsnu prednost nad najvažnijim konkurentima i trasiralo put ka vrhovima prodajnih ljestvica na najvažnijim evropskim i svjetskim tržištima. Zahvaljujući ažurnosti domaćih uvoznika korejskog proizvođača u kratkom periodu dobili smo priliku testirati gotovo sve pogonske opcije novog Tucsona, a zadnja hibridna nam je na svoj način još jednom potvrdila da je riječ o jednom od posebnih, ako ne i trenutno najboljih modela u kompaktnoj SUV klasi.

Nakon početnog iznenađenja radikalnim zaokretom u odnosu na prethodnika, tržište je dizajn novog Tucsona prepoznalo kao jedinstven primjer originalnosti u svijetu automobila. Najveći aplauz njegovi dizajneri zaslužili su za neobični koncept dnevnih svjetala kojeg su simbolično nazvali „anđeoska krila“. Iako je prethodni model ostvario jedan od najboljih prodajnih rezultata i podigao Hyundai u automobilske visine, četvrta generacija Tucsona nije od nje preuzela nijedno dizajnersko obilježje.

Korejski kreativci uzeli su prazan list papira i nacrtali potpuno novi oblik, koji je rezultirao potpunim zaokretom u svakom pogledu.Najneobičniji dizajnerski detalj svakako je nova trodimenzionalna maska hladnjaka, sa kojom su skladno stopljena atraktivna LED dnevna svjetla. Raskošno djeluju i 19-inčni alu naplaci sa pneumaticima dimenzija 235/50 koje Hyundai uključuje u serijsku opremu već sa trećim Harmony paketom. Gdje god i iz kojeg god ugla da pogledate novi Tucson, vidjećete veliki dizajnerski trud, mnoštvo pregiba i karoserijskih nabora zbog kojih imate osjećaj da uvijek i iznova na vašem automobilu primjećujete nešto novo i interesantno.
Tačnije, on i dok stoji izgleda kao da je u pokretu. Ovakav efekat „pokreta“ mogu da ponude samo rijetki i uglavnom izraženo sportski automobili.Mogućnost personalizacije vanjskog izgleda je raskošna zahvaljujući paleti od deset savremenih karoserijskih boja, od kojih svaka na svoj način ističe kvalitete novog dizajna. Modernistički izgled otpozadi donosi dvodijelna LED svjetla, koja su međusobno spojena svjetlosnom lajsnom, detaljem koji je do juče bio rezervisan za neke modele, evropskih premijum brendova.

Lijep i pomalo već zaboravljen detalj kod mnogih konkurenata predstavljaju i pravi, dvostruki metalizirani izduvni otvori. Da je neki njegov model hibrid, Hyundai s vana diskretno sugeriše samo jednim detaljem, odnosno stilizovanim natpisom na petim vratima.Bolji poznavaoci Hyundaija najsadržajniji paket opreme Luxury s vana će prepoznati i po staklenom panoramskom krovu, koji se u slučaju testnog modela poprilično stopio sa njegovom osnovnom tamnoplavom nijansom čiji zvanični naziv je „Teal Blue“. Dodatno zatamnjena zadnja stakla dostupna su već od drugog Style paketa opreme.

Od ovog nivoa dolaze i oku ugodne krovne lajsne, koje pozadi vizuelno razdvajaju krov od karoserije dajući Tucsonu vizuelnu dinamiku kakvom mogu da se pohvale kupe-SUV modeli. Još jedan odličan potez Hyundaijevih dizajnera, koji su na jednostavan način klasičan karoserijski oblik kamuflirali u atraktivniju kupe formu.Do juče je Hyundai u enterijeru bio primjer za nedovoljno stilsku usklađenost boja, materijala i dizajna. Danas je on primjer kako je moguće postići mjeru u svemu, pa i napraviti iskorak iz klišea, sa nekim potpuno novim rješenjima poput ovog automatskog mjenjača upravljanog tasterima.

Ruku na srce, ovakav princip rada traži privikavanje i nije toliko brz kako je to bilo u slučaju klasične ručice, ali ne predstavlja napredak po svaku cijenu, što je slučaj sa mnogim savremenim rješenjima kod konkurenata. Kada jednom prihvatite princip po kojem radi novi „mjenjač“ i koji, recimo, kod prebacivanja u režim vožnje unazad, rekli bismo sasvim logično zahtijeva odlučniji pritisak na papučicu kočnice, odnosno prsta na taster „R“, veoma lako ćete i bez fokusiranja položaja desne ruke sljedeći put odraditi ovu operaciju.

Kako s vana, tako ni iznutra nema ni jednog jedinog detalja koji bi novi Tucson povezao sa starim. Korejski dizajneri nikako ne vole evoluciju, zbog čega su iz korijena promijenili dosadašnji koncept enterijera i ponudili novu moderniju i savremeniju formu. Najbogatiji paket opreme Luxury, koji je prepoznatljiv po kožnim presvlakama sjedišta i kvalitetnim ukrasnim elementima, zaslužan je što smo već na prvi kontakt i pogled stekli utisak da se nalazimo u klasu skupljem automobilu od prethodnog. Mnoge stvari koje su nam se na promotivnim video materijalima i fotografijama činile kao loša ergonomska rješenja, u praksi su potpuna suprotnost.Prvo od njih je multifunkcionalni upravljač sa četiri vodoravna kraka.

Iznenađujuće je ugodan za upravljanje, a ruke veoma lako nalaze idealne pozicije u njegovoj donjoj polovini. Jednostavni digitalni instrumenti iznenađuju kvalitetom ekranskog prikaza u uslovima jakog dnevnog svjetla, koje ne umanjuje njihovu oštrinu. Centralni greben rezervisan je za 10,25-inčni na dodir osjetljivi ekran multimedije. Kao i većina njegovih savremenika, u svom najsadržajnijem izdanju objedinjuje sve što je potrebno jednom savremenom korisniku, koji se u vožnji oslanja na aktivnu komunikaciju sa vozilom i okolinom.

Navigacija će vam s uvjerljivom sigurnošću pokazati pravi put, audio sistem i ambijentalno osvjetljenje će vas opustiti, a mogućnost beskontaktnog telefoniranja ili glasovne kontrole odagnaće osjećaj usmljenosti čak i kada oko vas u automobilu nema nikoga.Mada na prvi pogled djeluje komplikovano, modernizovani klima uređaj kojim se sada upravlja preko na dodir osjetljivih komandi nevjerovatno je brz i munjevito reaguje na svaki, pa i najmanji kontakt sa prstima.

Nije jednostavan kao klasični način upravljanja, koji je djelimično dostupan u baznom paketu opreme Art, ali je kao savremena tvorevina maksimalno pojednostavljen sa jasnim slovnim i znakovnim odrednicama za svaku pojedinačnu funkciju. Crni klavir lak estetski je efektan, zbog visokog sjaja, ali i kod Hyundaija kao kod konkurenta ne može nikako da se riješi svoje najveće mane, koja se ogleda u veoma efikasnom „memorisanju“ dodira prstiju čiji otisci nisu imuni na kontakt sa magičnom krpicom.Međuosovinsko rastojanje od 2,68 metara samo je centimetar duže u odnosu na prethodnika, što omogućava očekivanu ponudu prostora u kabini, ali i funkcionalniji i veći prtljažnik zapremine 615 litara.

Podsjećamo da je kod modela sa osnovnim benzinskim motorom zapremina 620 litara, a u verziji sa dizel agregatom 598. Ukoliko je vozilo kombinovano sa 48-Voltnim sistemom, zapremina u prvom slučaju se smanjuje na 577, a u drugom na 546 litara. Podsjećamo da i Plug-in hibridni model ima drugačije deklarisanu zapreminu od 558 litara, što voženi hibridni model promoviše u jedan od najfunkcionalnijih u Tucsonovoj gami kada je riječ o funkcionalnosti prtljažnika. Pozadi se sjedi veoma udobno, sa dovoljno prostora za noge, koljena, ramena i glavu. Putnici u drugom redu sjedišta imaju i centralne ventilacione otvore, koji dovode svjež vazduh do zadnjeg djela kabine i čine vožnju u svakom dobu godine ugodnijom. Tu su i dvije USB utičnice za punjenje eksternih uređaja.U vožnji je Tucson uzorno udoban, a njegovo vješanje sa uvjerljivom lakoćom pegla sve neravnine na putu, ali i održava visok stepen stabilnosti, što omogućava da se s jednakim užitkom uživa u opuštenoj, ali i dinamičnoj vožnji.

Sa 1.564 kilograma koliko testni model ima, spreman za vožnju on je za 139 kilograma teži od ulaznog modela sa 1.6 T-GDI motorom od 150 KS. Ova razlika osjeti se na upravljaču i na pneumaticima u vožnji kroz krivine, ali ne i u dinamici ubrzanja, jer hibridni sklop ima dovoljno snage da ju neutrališe. Hibridni model u kombinaciji sa baznim Art paketom dostupan je za 71.490 KM, a sa testnim i ujedno najbogatijim Luxury paketom njegova startna cijena iznosi 86.190 KM i uvećava za 1.000 KM, koliko košta opciona metalik boja, na konačnih 87.190 KM. Podsjećamo da je odnedavno moguće računati i na određene subvencije pri kupovini električnih i hibridnih vozila, odnosno da bi potencijalno oslobađanje od carine na ista trebalo dovesti do dodatnog sniženja cijena u budućnosti. Do tada će ljubitelji hibrida morati da izdvoje popriličan novac, koji za njega veće pokriće nudi u uzornoj dinamici nego u nešto većoj ekonomičnosti u odnosu na klasične benzinske agregate, osim ako 99% vašeg vremena za upravljačem ne provodite u gradu gdje je hibridni sklop bio i ostao ekonomičniji.

U gradu je svoj na svome
Hibridni pogon podrazumijeva da automobil za pogon na sve točkove koristi kombinaciju jačeg 1,6-litarskog benzinskog agregata sa 180 KS i elektromotora koji mu pomaže sa dodatnih 60 KS. Mada je Tucson dostupan i kao plug-in Hybrid, u izdanju poput testnog nema vanjskog otvora za punjenje 1,49 kWh baterije. Električna energija u njoj se akumulira tokom vožnje odnosno rekuperacijom, prilikom klasičnog ili motornog kočenja. To u praksi omogućava postojanje i električnog režima vožnje čiji domet varira od nivoa napunjenosti baterije u rasponu od nekoliko stotina metara do par kilometara. U standardnom, hibridnom režimu rada pogon kombinuje benzinski i električni motor u skladu sa trenutnim dinamičkim zahtjevima. To u praksi znači da će sa malim pritiskom na papučicu gasa u funkciji biti električni motor. Sa nešto više kombinuju se benzinski i elektromotor, a kada se papučica pritisne do poda tada su istovremeno angažovana oba. Kao i kod ostalih pogonskih rješnja, način vožnje uslovljava i prosječnu potrošnju, koja u opuštenom režimu varira u rasponu od 4,9 do 5,8 litara. U testnim uslovima uz puno dinamičkih izazova ona se povećava na raspon od šest do 7,5 litara, što je i dalje uzoran rezultat za 1.564 kilograma težak automobil s pogonom na sve točkove.