Renault 5 Turbo 3E
“Mini superautomobil” od 157.000 €
Najekstremniji model u istoriji Renaulta stiže u limitiranom izdanju i sa šokantnom cijenom od 157.000 eura – snažan poput superautomobila, rijedak kao kolekcionarski primjerak...
Renault je najpoznatiji po svojim pristupačnim gradskim automobilima, ali s modelom Renault 5 Turbo 3E pomjera sve granice — i cijenom i konceptom jer je električni hot hatch debitovao s početnom cijenom od 157.000 €, što ga čini najskupljim Renaultom u istoriji, ali i najskupljim hot hatchem koji je ikada izašao iz serijske proizvodnje. Za poređenje, to je cijena Porschea 911 Carrera GTS, ili skoro šest puta više od običnog Renaulta 5.
.webp)
Uprkos imenu, 5 Turbo 3E dijeli vrlo malo sa standardnim modelom jer dok je obični Renault 5 gradski auto sa petora vrata i prednjim pogonom, Turbo 3E je dvosjed sa pogonom na zadnje točkove, ekstremnim dizajnom i performansama koje više liče na superautomobil nego na gradski EV. Renault ga naziva “mini superautomobilom”, a u ponudi će biti samo 1.980 numerisanih primjeraka, u čast legendarnog Turbo modela iz 1980. godine.
.webp)
Finalna konfiguracija i izbor opreme biće završeni tokom prve polovine 2027., a isporuke počinju kasnije iste godine. Renault otvoreno priznaje da bez podrške dilera kroz predfinansiranje ovaj ekskluzivni projekat ne bi bio moguć. Što se tiče performansi, Turbo 3E razvija 730 KS i čak 4.800 Nm obrtnog momenta (vjerovatno mjereno direktno na točkovima). Do 100 km/h stiže za oko 3 sekunde, a maksimalna brzina iznosi 270 km/h. Snaga dolazi od dva elektromotora integrisana u zadnje točkove, dok baterija kapaciteta 70 kWh omogućava domet do 400 kilometara (WLTP).
.webp)
Zahvaljujući intenzivnoj upotrebi karbonskih vlakana i uklanjanju zadnjih vrata i sjedišta, ukupna masa vozila zadržana je na svega 1.450 kilograma – gotovo jednako kao kod standardnog Renaulta 5 sa 52 kWh baterijom. Turbo 3E koristi i 800-voltni električni sistem, što omogućava brzo punjenje do 350 kW – od 15 do 80% za samo 15 minuta.
.webp)
Iako se čini nevjerovatnim da Renault nudi vozilo po cijeni od gotovo 160.000 €, ovo i dalje nije najskuplji model u istoriji grupe. Tu titulu nosi Alpine A110 R Ultime “La Bleue”, čija cijena dostiže čak 330.000 €, što ga čini najskupljim serijskim automobilom s četvorocilindričnim motorom na svijetu.