vozi.ba u Mazdinom izazovu

Gorostasi koji idu na naftne „pareˮ

Mazda Efficiency Challenge CX Edition je zanimljiv izazov ekološkog predznaka u kojem smo učestvovali vozeći SUV modele CX60 i CX80. Oni su kombinovani sa šestocilindarskim 3,3-litarskim dizelskim motorom sa 245 KS i 550 Nm koji nam je na realciji Sarajevo–Neum–Sarajevo demonstrirao nevjerovatnu ekonomičnost...
17 Juli 2025

Gorostasi koji idu na naftne „pareˮ

Kompanija AC Betanija, ovlašteni zastupnik interesa brenda Mazda za Bosnu i Hercegovinu, kroz krajnje specifičan i interesantan događaj polovinom juna okupila je sva imena automobilskog novinarstva u našoj zemlji. Ukupno pet novinarskih timova pred sobom imalo je dva najveća SUV-a u ponudi, a zadatak je bio samo jedan: voziti kao da sami sipaju gorivo – dakle, potrošiti što manje. 

MazdaefficsdgSDGSDG (10)

Podsjećamo da su CX-60 i CX-80 SUV perjanice japanskog brenda na evropskoj automobilskoj sceni, te ujedno i dva najluksuznija Mazdina automobila. Prvi je na tržištu prisutan još od 2022. godine, a poslužio je kao platforma za promociju elegancije, prostranosti i tehničke perfekcije kojom se Mazda želi pozicionirati u premijum segmentu.

MazdaefficsdgSDGSDG (9)

Sa njim je plasiran i 3,3-litarski e-Skyactiv D agregat, koji je dostupan s dva nivoa snage: 200 „konjaˮ za modele sa prednjim pogonom ili 254 KS zajedno sa AWD oznakom. CX-80 je stigao kao proširenje premijum ponude kao veći i prostraniji model sposoban ugostiti sedam odraslih putnika, a u dizelskoj ponudi ima samo jači motor. 

MazdaefficsdgSDGSDG (6)Urednik Edin Alić uspješno stigao do Neuma sa veoma niskom potrošnjom

Mazda je danas jedan od rijetkih proizvođača, mada sasvim vjerovatno i jedini, koji na vlastiti način pokušava prkositi trendovima i pokazati koliko je još ostalo prostora za napredak i u atmosferskim benzinskim, odnosno konvencionalnim turbodizelskim motorima. Ovaj specifični test zanimljiv je upravo iz razloga što se ne radi ni o malim automobilima ni o malim uobičajenim dizelskim motorima, već o šestocilindarskim gorostasima. 

MazdaefficsdgSDGSDG (11)

Doduše, njihov rad je djelimično olakšan mild-hybrid tehnologijom koja kroz mali elektromotor cijeli sistem potpomaže sa 17 „konjaˮ i 153 Nm. Ovaj sistem se električnom energijom napaja iz litijum-jonske baterije od 0,33 kWh. Doduše, na čisto električni pogon ne može se voziti samostalno, ali pri konstantnom kretanju u okruženju bez potrebe za energijom zaustavljaju se klipovi motora sa unutrašnjim sagorijevanjem, čime se smanjuje otisak štetnih izduvnih gasova, ali i potrošnja. 

MazdaefficsdgSDGSDG (1)

U navedeno smo se uvjerili na testnoj ruti, koja je na relaciji Sarajevo–Neum–Sarajevo, uz jedno zaustavljanje u odlasku – i to na lokaciji Mostara, bila duga oko 440 kilometara. Uključivala je vožnje uobičajenim magistralnim cestama i auto-putevima. I konfiguracija ceste bila je vrlo zahtjevna, jer je polazna tačka bila na 557 metara nadmorske visine, da bi se na kraju karavan od pet Mazdi praktično spustio na nivo mora. 

MazdaefficsdgSDGSDG (5)

U međuvremenu je ruta vodila preko nekoliko prevoja, pa i preko onog najvišeg, sa 800 metara nadmorske visine. Sve je to, naravno, trebalo proći u oba smjera, pa je jasno da se vožnje nisu odvijale u idealnim uslovima. Svi automobili su na početku vožnje bili napunjeni gorivom do vrha, a vozači su imali priliku stalne kontrole potrošnje goriva preko vrlo preciznih mjerača putnog kompjutera. 

MazdaefficsdgSDGSDG (4)

Kraj događaja upriličen je u Sarajevu, na početnoj tački putovanja ispred Mazdinog salona AC Betanija. Podvlačenjem crte nakon uzbudljivog, ali zahtjevnog jednodnevnog putovanja i igre efikasnosti definisana je prosječna potrošnja goriva po svakom automobilu, odnosno prosječna potrošnja goriva koju su postigli timovi.  Ostvarene ukupne prosječne potrošnje goriva po svim automobilima kretale su se od 3,9 l / 100 km pa sve do 4,6 l / 100 km. 

MazdaefficsdgSDGSDG (3)

Zanimljivo je i to da je najniža prosječna potrošnja ostvarena na dionici Sarajevo–Mostar u dužini od 120 kilometara. Prosječna potrošnja bila je 3,5 litara, a ostvarena je modelom Mazda CX-60. Najbolji timovi za upravljačima modela CX60 i CX80 osvojili su vrijedne nagrade, a svi učesnici testa bogatiji su za novo iskustvo. Mazdini veliki SUV-ovi još jednom su se dokazali kao vrlo potentni automobili sa veoma niskom potrošnjom goriva, zbog čega ne čude brojni zaključci eminentnih internacionalnih novinara i nezavisnih agencija da je riječ o jednom od najboljih dizelskih motora dostupnih na tržištu. 

MazdaefficsdgSDGSDG (8)

Nakon odrađenih standardnih testova, ali i ovog zadnjeg testa efikasnosti, i mi ćemo se pridružiti toj tvrdnji, ali ćemo još dodati da japanski šestocilindarski motor bez ikakve sumnje proizvodi jednu od najljepših zvučnih kulisa kako u radu tako i u kombinaciji sa izduvnim sistemom. 

IZDVOJENI TEST


Test – Geely Starray 1.5 7DCT

Kineska inovativnost i švedska tradicija

Svjetski poznati kineski automobilski brend Geely, koji je poznat i kao vlasnik Volva, na doma...