Test – Geely Starray 1.5 7DCT
Kad se spoje kineska inovativnost i švedska tradicija
Svjetski poznati kineski automobilski brend Geely, koji je poznat i kao vlasnik Volva, na domaće tržište stigao je u novembru prošle godine. Prvi kontakt s njim ostvarili smo testiranjem ulaznog krosovera Coolraya, da bismo sada dobili priliku da se upoznamo sa SUV modelom Starrayem, većim za broj, koji nam je ponudio spoj kineske inovativnosti i najbolje švedske tradicije…
Ako još niste čuli za kineski automobilski brend Geely, onda obratite pažnju na naredne redove. Ova danas svjetski poznata automobilska kompanija svoj poslovni put započela je 1986. godine kao proizvođač frižidera.

Proizvodnjom automobila bavi se od 1997. godine, a osim njih njena glavna djelatnost danas jeste proizvodnja motocikala i automobilskih dijelova. U globalnim okvirima Geely postaje poznat 2010. godine nakon što je kupio švedski Volvo, a u njegovom sastavu danas su još britanski Lotus, te kineski brendovi Link&Co, Zeekr i Geometry. Geely ima i većinski udio u malezijskom Protonu, a najveći je pojedinačni dioničar njemačkog Mercedes-Benz Groupa sa 9,7% vlasništva.

Ono mu je omogućilo da postane vlasnik 50% Smarta, transformiše ga u električni brend, te preseli njegov razvoj i proizvodnju u Kinu. Geely je, dakle, veliki automobilski igrač i ako do sada niste čuli za njega, u budućnosti ga sigurno nećete zaboraviti.

Od desetak različitih kineskih automobila koje smo do sada imali priliku da testiramo Starray je izazvao ubjedljivo najveću pažnju ostalih vozača, prolaznika i potencijalnih kupaca modernih SUV-ova. Svima njima dopao se njegov neobičan dizajn, koji je, prema Geelyju, inspirisan svemirom i digitalnom tehnologijom.

Starray je razvijen na platformi CMA, koju danas koristi 16 različitih modela brendova: Geely, Lynk&Co, Polestar, Volvo i Renault. Riječ je o savremenoj arhitekturi, koju su domaći vozači do sada imali priliku da upoznaju sa modelom Volvo XC40.

Sa 4,67 metara dužine, Starray je 24 centimetra duži od švedskog brata i kao takav pozicioniran u višem segmentu, odnosno u klasi kompaktnih SUV-ova u kojoj na domaćem tržištu već godinama vedre i oblače modeli poput Hyundaija Tucsona, Kije Sportage i Volkswagena Tiguana.

Podsjećamo da su oni sa oko 4,5 metara dužine nešto kraći i kompaktniji, dok su modeli kao što su Škoda Kodiaq, Hyundai Santa Fe ili Peugeot 5008, koji gravitiraju oko 4,8 metara dužine, dimenzijski raskošniji od Starraya. Geely je, dakle, svoj SUV pozicionirao na pola klase, na isti onaj način na koji je češka Škoda svojevremeno Octavijom pomela konkurenciju u kompaktnoj klasi, u koju je bila svrstana zahvaljujući Golfovoj platformi, mada je u praksi dimenzijski uvijek bila raskošnija od svih.

Ako ovoj zanimljivoj dimenzijskoj računici dodamo i opcionu porculan-plavu boju, koja se doplaćuje 1.000 KM, i specifičan dizajn – koji zahvaljujući širokoj maski hladnjaka i serijskim LED svjetlima na oba kraja vozila u prvi plan stavlja širinu vozila – dobijamo automobil koji uživo izgleda još veći nego što zapravo jeste.

Za ovaj osjećaj zaslužni su i serijski 19-inčni aluminijumski točkovi s pneumaticima dimenzija 215/55, koji najnižu tačku podvozja od podloge podižu na 19 centimetara visine. Za ovaj segment vozila nezaobilazni off-road karakter diskretno je istaknut plastičnim oplatama najizloženijih dijelova karoserije, kojoj svana odlično pristaju metalizirani ukrasi, te fabrički zatamnjena zadnja stakla i panoramski stakleni krov.

Starray je dopadljiv i originalan automobil, a da smo ga mi crtali dodali bismo još samo izduvne otvore pozadi, bez kojih svaki savremeni automobil pogonjen motorom s unutrašnjim sagorijevanjem izgleda jednostavno nedorečeno.

Jedan od najjačih aduta u poređenju s konkurencijom kod Starraya jeste izuzetno prostrana, prozračna i komforna kabina, koja je prirodno osvijetljena zahvaljujući velikom električno pokretanom staklenom panoramskom krovu sa platnenim sjenilom. Ne treba zaboraviti ni visok stepen digitalizacije, a ni veoma sadržajnu opremu.

Nema sumnje da će Starray potencijalne kupce koji uđu u kabinu u prvom redu pridobiti uzornim komforom. Riječ je o automobilu u kojem četiri osobe košarkaškog rasta, koji podrazumijeva dva metra visine, mogu bez problema da se smjeste u dva reda sjedišta i da pritom imaju dovoljno mjesta za glavu, noge, koljena i ramena.

Unutrašnja arhitektura u potpunosti je podređena komforu, ali i savremenim trendovima, koji se najbolje ogledaju kroz 13,2-inčni ekran multimedijalnog sistema osjetljiv na dodir, preko kojeg se upravlja gotovo svim funkcijama u vozilu, među kojima se kao najčešća ističe klima-uređaj.

Ovdje treba uputiti prvu kritiku, jer je teško shvatiti zašto se dizajner digitalnog upravljačkog sistema odlučio da pojedine grafike, poput one za podešavanje jačine rada ventilatora, usitni na ovako velikom ekranu, kada je mogao da ih poveća nekoliko puta i tako učini funkcionalnijim.

Starray serijski dolazi s nizom naprednih sistema asistencije, a jedan od interesantnijih jeste aktivni tempomat sa grafičkom identifikacijom objekata i živih bića u okolini vozila, čiji prikaz vozač može pratiti na digitalnoj instrument-tabli. Interesantno je i podešavanje bočnih retrovizora, koje se obavlja tasterima na multifunkcionalnom upravljaču.

Digitalni instrumenti su uzorno pregledni i informativni, dok sistem ambijentalnog osvjetljenja s ritmičkim svjetlom koje prati reprodukciju zvuka izaziva podijeljene reakcije, a nama se dopao jer nije napadan. Električno podesiva prednja sjedišta veoma su udobna, ali njihova presvlaka od eko-kože generiše previše toplote u dodiru s tijelom zato što nije perforirana.
.webp)
Da imaju ventilaciju, bila bi još ugodnija. Kvalitet završne obrade je odličan, nema nijednog lošeg ili klimavog spoja, a izbor materijala i boja stvar je pojedinačnog ukusa. Čitav koncept, dok je nov, djeluje bogato i kvalitetno. Zadnja klupa je natprosječno udobna, pod je potpuno ravan, a strop je toliko visok da će ovdje bez problema sjesti i osobe veće od dva metra. Sa 650 litara osnovne zapremine prtljažnik je uzoran i veoma funkcionalan te zadovoljava sve potrebe višečlanih porodica.

Bolji poznavaoci automobila u Geelyju već odavno vide povoljniju alternativu Volvu i nisu daleko od istine. Prema onome što smo imali priliku da doživimo u vožnji Starraya, razlike su u nijansama, a u slučaju testnog modela u sitnicama poput drugačijeg pristupa u organizaciji digitalnih komandi i nešto inertnijem odazivu na papučicu gasa prilikom kretanja.

Na kraju, treba biti iskren i priznati da je za 59.999 KM, koliko košta testni model, danas teško, tj. nemoguće kupiti novog Volva sa četiri godine garancije ili do 100.000 pređenih kilometara, koliko danas daje Geely.
.webp)
POGON
Starray se domaćim kupcima nudi s dvama benzincima. Jači kombinuje dvolitarski blok sa 236 KS, osmostepeni automatski mjenjač i 4x4 pogon. Slabiji i ujedno testni čine 1,5-litarski benzinac, sedmostepeni automatik i prednji pogon. Istu kombinaciju koristi i švedski Volvo, raspolaže sa 172 KS i 290 Nm, te se čini optimalnim za pogon 1.570 kilograma teškog SUV-a čak i kada je on maksimalno opterećen.

Ubrzanje od 0 do 100 km/h u sportskom režimu rada nadzorne elektronike od 9,7 sekundi i najveća brzina od 190 km/h, uz povremenu neodlučnost na papučici gasa koja od vozača zahtijeva privikavanje, sigurno nisu performanse koje će se kod reklamiranja testnog Starraya stavljati u prvi plan, ali, realno, i ne trebaju. Performanse su u skladu s očekivanjima, a na trenutke subjektivno i puno bolje od toga.
.webp)
Ono što iznenađuje kod testnog pogona jeste mogućnost da se uz malo pažnje prema papučici gasa prosječna potrošnja sa standardnih 7,8 litara, koja konstantnom vožnjom po gradu može da dostigne i devet, na otvorenom putu bez problema može spustiti na samo pet ili 4,5 litara, kako nam je nakon jedne opuštene rute pokazao putni računar. Odličan je to rezultat za automobil formata Starraya, ali i svojevrsna potvrda kvaliteta pogona s kojim je kombinovan.