Vozili smo Kia Sportage redizajn
Moderniji izgled i savremeni hibridi
Nakon više od sedam miliona prodatih primjeraka širom svijeta Sportage ulazi u novu eru: električnu, digitalnu i raskošniju nego prije. Najprodavaniji model korejskog brenda evropskim kupcima nudi se u tehnološki najnaprednijem izdanju, a tu je i moderan dizajn…
Redizajn Kije Sportage donosi odvažne promjene u dizajnu, prepoznatljivom stilu brenda Kia. Inspirisan filozofijom „Opposites Unitedˮ, Sportage kombinuje robustnost i eleganciju. Sportski duh ističe oštro stilizovana prednja maska u obliku „tigrove njuškeˮ, a tu su i LED svjetla u obliku zvjezdanih mapa i alu-naplaci u rasponu od 17 do 19 inča koji naglašavaju moderan karakter Kijinog najpopularnijeg evropskog modela. Posebno razvijen za ovo tržište, Sportage ima skraćeno međuosovinsko rastojanje radi bolje upravljivosti, bez žrtvovanja prostora u enterijeru.

Unutrašnjost je priča za sebe – digitalna, luksuzna i održiva. Dominantna su dva zakrivljena 12,3-inčna ekrana spojena u panoramsku jedinicu, uz novi 10-inčni head-up displej koji projektuje informacije direktno na vjetrobransko staklo. Komande klime i zvuka sada se nalaze na intuitivnoj višenamjenskoj traci ispod glavnog ekrana, a posebno se ističe upotreba mikrovlakana Dinamica, održivog materijala s visokim udjelom recikliranog poliestera. Verzija GT-Line donosi i sportski akcenat sa dvobojnim presvlakama od vještačke kože i antilopa.
Urednik Edin Alić uživa u vožnji šumama izletišta u Fieldbergu u Frankfurtu na Majni
Sportage više nije samo SUV, on je sofisticirani digitalni prostor na točkovima. Novi multimedijalni sistem temeljen na platformi WebOS omogućava pristup video-sadržajima i arkadnim igrama, dok sistem Kia Connect nudi daljinski pristup brojnim funkcijama, uključujući zakazivanje rute, provjeru stanja vozila ili zaključavanje i otključavanje. Još jedna novost jeste mogućnost plaćanja parkinga direktno iz automobila putem funkcije Kia In-Car Payment.

Povezanost je na nivou premijum segmenta sa Wi-Fi hotspotom, koji može spojiti do pet uređaja, kao i ažuriranjima softvera OTA (Over The Air). Praktičnost u svakodnevnoj vožnji ostaje snažna tačka. Prtljažni prostor nudi do 587 litara zapremine, a obaranjem naslona zadnjih sjedišta kapacitet se povećava na čak 1776 litara. Prisutnost dvostrukog poda dodatno olakšava organizaciju prtljaga. Na zadnjim sjedištima nalazi se više od jednog metra prostora za noge, što znači da ni duža putovanja neće biti naporna za putnike na zadnjim pozicijama.

Tehnološki, Sportage 2025. ide mnogo dalje nego prethodne generacije. Osim digitalnog ključa (verzija 2.0), koji omogućava otključavanje putem pametnog telefona, tu su i napredni bezbjednosni sistemi. Automatsko kočenje u nuždi sada prepoznaje ne samo vozila već i pješake i bicikliste, dok sistem HDA2 pomaže prilikom vožnje auto-putem, držeći vozilo u traci i po potrebi automatski mijenjajući traku. Kamera za pregled od 360 stepeni sa 3D prikazom dodatno olakšava manevrisanje u skučenim gradskim uslovima. Proizvodnja modela za evropsko tržište ostaje u Kijinoj fabrici u Žilini (Slovačka), dok se prve isporuke očekuju tokom trećeg kvartala 2025. godine. Cijene će biti poznate bliže početku prodaje, ali je s obzirom na nivo opreme, digitalizaciju i luksuzne materijale realno očekivati minimalno poskupljenje u odnosu na prethodnu generaciju.

Pogon budućnosti dostupan već danas
Nova generacija Kije Sportage u potpunosti se odriče dizelskog motora i prelazi na tri varijante električnih pogona. Kupci mogu birati između blagog hibrida (MHEV), klasičnog hibrida (HEV) i plug-in hibrida (PHEV), a svi oni su bazirani na 1.6 T-GDi turbobenzinskom motoru. MHEV verzija raspolaže sa 150 KS i idealna je za vozače koji žele smanjenu potrošnju goriva bez potrebe za punjenjem. HEV nudi 227 KS i samostalno puni bateriju tokom vožnje, dok je PHEV model najsnažniji sa 261 KS i do 66 km električnog dometa, što omogućava svakodnevne gradske vožnje bez kapi goriva.

Svi modeli dolaze sa automatskim ili DCT mjenjačima, a kupci mogu birati između pogona na prednje ili na sve točkove. U praksi su veoma ugodni i dinamični, a električna asistencija omogućava postizanje izneneđujuće niske prosječne potrošnje. Zahvaljujući aerodinamičnom dizajnu i nižem centru gravitacije, novi Sportage pruža izuzetno stabilnu i tihu vožnju kako u gradskim uslovima tako i na otvorenom putu. Prosječna potrošnja PHEV modela iznosi samo 1,2 litra na 100 kilometara, što ga svrstava među najefikasnije predstavnike u svojoj klasi. S druge strane, HEV i MHEV modeli savršeni su za one koji ne žele komplikacije oko punjenja, ali žele osjetiti prednosti elektrifikacije. Nova era pogona nije više pitanje budućnosti – s novim Sportageom, ona je ovdje i sada.