Test – Citroën C3 Aircross Hybrid
Najmanji i najpovoljniji sedmosjed na tržištu
Od nekadašnjeg gradskog modela, Citroën je C3 u potpunosti transformisao u moderan gradski krosover. Nova Aircross verzija dodatno proširuje njegovu funkcionalnost, a domaćim kupcima sada nudi i opciju s tri reda sjedišta, koja dodatno podiže vrijednost ovog po mnogo čemu zanimljivog automobila…
Sa samo 4,39 metara dužine novi C3 Aircross jeste najkraći automobilski sedmosjed koji je dostupan na domaćem tržištu. Razvijen je na novoj modularnoj platformi Smart Car, istoj koju koristi i C3 hečbek. Osim tehničke osnove, ovi modeli dijele i zajednički dizajnerski identitet kako u eksterijeru tako i u unutrašnjosti.

Novi C3 Aircross istupa sa SUV stavom, izraženim kroz široke branike i specifičnu grafiku glavnih LED svjetala. Prednje obloge uključuju vertikalne, lako zamjenjive „color-clip” umetke, koji kupcima daju mogućnost personalizacije. Novi logotip, prvi put prikazan na konceptu Oli 2021. godine, preuzet je zajedno sa svjetlosnim potpisom u obliku tri tačke.

Visok, vodoravan poklopac motora i uglaste linije dodatno naglašavaju SUV karakter pa se Aircross na prvi pogled doživljava puno ozbiljnijim automobilom nego do sada. Sa širinom od 1,79 metara i velikim 17-inčnim točkovima prečnika 690 mm, novi C3 Aircross djeluje snažno i samouvjereno. Zaštite oko lukova točkova podsjećaju na „square-round” dizajnerski jezik, koji nam je poznat sa standardnog modela C3.

Bočna silueta otkriva skladne proporcije, koje kombinuju pravu krovnu liniju i visinu od 1,66 metara, s kojom je postignuta uzorna prostranost za sve putnike. I dok standardni model C3 pozadi izgleda kao da je preoštro zasječen i pomalo zbijen, C3 Aircross pri pogledu s boka izgleda skladno i proporcijalno. Sve je to zasluga 38 centimetara duže karoserije, koja je taj dodatni prostor dobila u ovom dijelu, od zadnjih vrata do vrata prtljažnika.

Više od 20 cm udaljenosti od podloge olakšava ulazak u vozilo, pruža bolju preglednost i povećava osjećaj sigurnosti za volanom. Produženo zadnje staklo, bez dodatnog spojlera, obezbjeđuje više svjetlosti u kabini, dok se i zadnji branik poput prednjeg može ukrasiti „color-clip” umecima. Zadnji blatobrani dijele robustan dizajn prednjih, dok su nova LED svjetla inspirisana konceptom Oli, te kao takva nude jedinstven dizajnerski potpis.

Dvobojna karoserija, standardna u paketu Max, dostupna je u crnoj ili bijeloj verziji krova, čime se naglašava mogućnost personalizacije. Treće bočno staklo vizuelno se nastavlja na vrata prtljažnika, što stvara osjećaj kontinuiteta, zbog čega posmatrači stiču da krov lebdi iznad zadnjeg dijela vozila. Pozadinu krase široka vrata s novim logotipom i crnom trakom identičnom onoj sprijeda, dok niska ivica prtljažnika omogućava lakše utovaranje i pristup prtljažniku.

U skladan vanjski dizajn kod testnog modela odlično su uklopljeni i 17-inčni aluminijumski točkovi s pneumaticima dimenzija 215/60. Dizajnerski C3 Aircross izgleda puno ozbiljnije u odnosu na prethodnika i kao takav pravi je magnet za oči svih koji se nađu u njegovoj okolini.

Kabina je oblikovana prema konceptu „Zen-Lounge”, čija je osnovna zamisao da vozaču i putnicima s veselim i razigranim bojama, ali i materijalima ugodnim na dodir ponudi udobnost dnevnog boravka, odnosno ambijent u kojem će moći osjetiti porodičnu atmosferu i voziti se s posebnim uživanjem. Visoka pozicija sjedenja i veliki klirens olakšavaju ulazak u kabinu i izlazak iz nje.

Uzornu preglednost višim vozačima ometa pozicija unutrašnjeg retrovizora, odnosno činjenica da se sjedište ne može više spustiti prema podu. Osnovu osjećaja udobnosti čini legendarna tehnologija Citroën Advanced Comfort s uzorno udobnim sjedištima i hidrauličnim ublaživačima, koji su kombinovani s posebnim amortizerima, čija efikasna kompresija udara i brzi povrat točka u početni položaj omogućavaju postizanje najboljem mogućeg omjera udobnosti i dinamike, s naglaskom na udobnost neizbježnim za Citroën.

U drugom redu sjedišta toliko je slobodnog prostora za noge i glavu da se tu ugodno mogu smjestiti i osobe veće od dva metra. Takva raskoš rezultat je činjenice da C3 Aircross ima čak 13 centimetara duži međuosovinski razmak u odnosu na standardni C3. Umjesto klasičnog instrument-panela, sve važne informacije ponuđene su na malom, ali informativnom displeju integrisanom ispred vozača.

Četverougaoni multifunkcionalni upravljač podesiv je po visini i dubini. Njegova kompaktna forma olakšava upravljanje, mada sam oblik zahtijeva period privikavanja nakon prelaska s klasičnog, okruglog upravljača. Većina najvažnijih funkcija integrisana je u 10,25-inčni ekran u boji osjetljiv na dodir, koji je blago zakrenut prema vozaču. Bežično povezivanje telefona omogućeno je aplikacijama Apple CarPlay i Android Auto. Tu su i dvije USB-C utičnice sprijeda i dvije pozadi, a moguće je dobiti i bežični punjač u centralnoj konzoli.

Testni model nije imao treći red sjedišta, što je omogućilo da se iskoristi maksimalan kapacitet prtljažnika, čija osnovna zapremina iznosi 460 litara. Nasloni drugog reda preklapaju se u omjeru 40 : 60, što u praksi omogućava da se dobije čak 1600 litara korisne zapremine.

Zvučna izolacija kabine je zadovoljavajuća u okvirima brzina propisanih zakonskim ograničenjima, što u praksi znači da C3 može biti punopravan porodični automobil, koji će s uvjerljivom lakoćom obavljati sve gradske zadatke, ali i biti udoban i ugodan na dužim putovanjima, pa i izlascima s asfalta u svim onim uslovima gdje je podloga čvrsta pod točkovima. Za nešto više trebao bi mu 4x4 pogon, a to bi, po Citroënu, bilo preveliko i nepotrebno opterećenje za imidž i namjenu ovog vozila.

Novi C3 Aircross ugodno je osvježenje i snažan adut u Citroënovoj aktuelnoj paleti modela. Bio bi i još jači i konkurentniji da su ga Francuzi na našem tržištu ponudili s ulaznim benzincem, jer hibridna kombinacija, koja je dostupna sa dva bogatija od tri moguća paketa opreme, startuje s cijenom od 45.172 KM, odnosno 47.986 KM koliko treba izdvojiti za najbogatiji paket Max s kojim je kombinovan testni model.

Ko nema ove novce, treba znati da se kao povoljnija alternativa nudi manji C3, čija je ulazna cijena osjetno niža i iznosi 31.930 KM. Naglašavamo da u svim bitnim parametrima osim u zapremini prtljažnika on adekvatno parira broj većem modelu.

HIBRID JE PRIMARAN
Dok standardni C3 može da se kombinuje sa 1,2-litarskim benzincem sa 100 KS, model Aircross dostupan je domaćim kupcima isključivo kao 100% električni automobil ili kao hibrid. Testni model je za pogon koristio hibridnu kombinaciju unaprijeđenog 1,2-litarskog trocilindarskog benzinca sa 136 KS i elektromotora koji raspolaže sa 29 KS. Benzinac ima 230 Nm, a elektromotor mu pomaže sa dodatnih 55 Nm. S obzirom na masu od 1464 kilograma, testni automobil nas je iznenadio agilnošću.

Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je 8,8 sekundi, dok je najveća brzina 193 km/h. Za zanimljive performanse dobrim dijelom zaslužan je i novi „elektrifikovani” šestostepeni automatik, koji je djelo belgijskog Puncha Powertraina. Koncept sa dva kvačila omogućava mu da uvijek bude u pravoj brzini, odnosno da veoma brzo odreaguje na svaku promjenu ritma. To osim ugodne dinamike omogućava i uzornu ekonomičnost.

Prosječna potrošnja se u testnim uslovima kretala od samo 4,4 litra do 8,3 litra, koliko će biti potrebno kada je vozilo maksimalno opterećeno, mada treba naglasiti da je prosjek od oko 6,5 litara moguće ostvariti bez nekog velikog truda. Ostale navedene vrijednosti jesu krajnosti čije je ostvarivanje stvar realnih okolnosti, stila vožnje ili izbora samog vozača.