Najiščekivaniji automobili
Od nove BMW “trojke” do prvog električnog Ferrarija
Automobilska industrija 2026. ulazi u novu fazu razvoja. Elektrifikacija, povratak kultnih imena i tehničke inovacije obilježiće modele o kojima će se najviše pričati...
Sljedeća 2026. godina donosi jednu od najuzbudljivijih automobilskih serijskih noviteta u posljednje vrijeme. Na scenu stižu gradski modeli nove generacije, štedljivi hibridi, električni nasljednici poznatih imena, ali i sportski automobili koji će sigurno izazvati burne rasprave.

BMW i3
BMW nastavlja širenje vizije New Class, pa nakon iX3, na scenu stiže električni i3 kao limuzina srednje klase. Model donosi zatvorenu masku, uska svjetla, 800 voltni sistem i elektromotore šeste generacije. Klasični motori ostaju u ponudi kod Serije 3, dok se i3 pozicionira kao tehnološki iskorak. Dolazak na tržište očekuje se u drugoj polovini 2026.

Toyota Aygo X
Toyota u 2026. ulazi s jednim od najštedljivijih automobila s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem. Novi Aygo X donosi puni hibridni pogon s emisijom od svega 85 grama CO2 po kilometru, što ga čini najčistijim ne plug in automobilom na tržištu. Potrošnja goriva može počinjati s brojkom tri, a u realnim uslovima vožnje moguće je postići i manje od 2.5 litra na sto kilometara. Novi model je osam centimetara duži, razvija 116 KS i dobija moderniji izgled s užim svjetlima, novom maskom i točkovima do 18 inča.

Mercedes Benz C Klasa
Nova generacija C Klase stiže na potpuno novu arhitekturu Mercedes Benz Electric Architecture. Ona omogućava integraciju 800 voltne električne tehnologije, ali ostavlja prostor i za motore s unutrašnjim sagorijevanjem. Električna verzija trebalo bi da preuzme tehniku novog GLC-a, uključujući dva elektromotora i dvostepeni mjenjač na zadnjoj osovini radi niže potrošnje na autoputu. Dizajn će pratiti novi Mercedesov stil, s naglašenom osvijetljenom maskom.

Volkswagen ID Polo
Nakon 50 godina istorije, Polo 2026. godine ulazi u električnu eru. Novi ID Polo zasnovan je na konceptu ID.2 i mjeriće nešto više od četiri metra u dužinu. Ponuda uključuje elektromotore snage od 85 do 166 kW i baterije kapaciteta 37 i 52 kWh. Dizajn se vraća klasičnim Volkswagen proporcijama, s naglaskom na pristupačnost i prepoznatljiv izgled. Najavljena početna cijena biće ispod 25.000 eura, a narudžbe bi trebale početi u aprilu 2026.

Porsche 718 Boxster i Cayman
Saga oko Porschea 718 konačno dobija rasplet, pa nakon privremenog povlačenja zbog evropskih propisa, Porsche u 2026. lansira dvije verzije istog modela. Biće ponuđena potpuno električna varijanta, ali i klasične RS i GTS verzije sa šestocilindarskim bokser motorom. Još uvijek nije potvrđeno na kojoj platformi će se temeljiti električna verzija, ali se očekuje evolucija postojeće arhitekture.

Smart
Nakon gotovo tri decenije, Smart se vraća svojim korijenima. Novi dvosjed nasljednik legendarnog City Coupéa i Fortwo modela biće isključivo električni. Razvijen u saradnji Mercedesa i kineskog Geelyja, novi Smart će se proizvoditi u Kini, a dizajnom će se oslanjati na originalne modele. Premijera se očekuje krajem 2026.

Dacia Sandero
Najprodavaniji automobil Evrope u 2024. godini sprema se za detaljan facelift. Iako ne dolazi nova generacija, promjene su značajne, posebno ispod lima. Vizuelno, Sandero dobija nova LED svjetla u obliku slova T, kao i zadnja svjetla s pikselizovanim efektom. Unutrašnjost je modernizovana materijalima koji podsjećaju na “džins”, a redizajnirani su i paneli vrata i komandna ploča. Najveća novost je hibridni pogon Hybrid 155 u verziji Stepway. Sistem kombinuje 1.8 benzinski motor sa 109 KS, dva elektromotora, bateriju od 1.4 kWh i višerežimski mjenjač, uz ukupnu snagu od 155 KS.

Ferrari
Prvi električni Ferrari već sada izaziva više emocija nego mnogi supersportisti s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. Tehnički, riječ je o izuzetno ambicioznom projektu. Automobil koristi 880 voltni sistem, četiri elektromotora i strukturnu bateriju integrisanu u šasiju, pri čemu se 85 posto mase nalazi ispod poda. Posebna pažnja posvećena je zvuku, kako bi automobil i dalje zvučao kao pravi Ferrari. Zadnja osovina ima poseban pomoćni okvir s gumenim spojevima radi smanjenja vibracija. Bez obzira na konačan izgled, jedno je sigurno, Maranello sprema automobil o kojem će se još dugo pričati.