Test – Kia Sportage 1.6 T-GDI 150 KS

Moderniji izgled i savremeniji enterijer

Nakon četiri generacije Sportagea koje su se redizajnom minimalno mijenjale Kia nas je iznenadila temeljitim promjenama aktuelnog modela, koji je svana prihvatio nove karakteristike dizajnerskog jezika „Opposites United”, a iznutra nam ponudio visok stepen digitalizacije enterijera…
17 Decembar 2025

Moderniji izgled i savremeniji enterijer

Kia je u prošloj godini domaćim kupcima isporučila nešto manje od 500 vozila. Tradicionalno najpopularniji pojedinačni model bio je Sportage, koji je našao put do 240 novih vlasnika. Sličan trend nastavljen je i tekućoj godini u kojoj je korejski kompaktni SUV prošao kroz temeljan redizajn. Već sada je izvjesno da će broj isporuka u 2025. biti manji, ali tako je nešto i očekivano, jer su mnogi kupci odlučili da sačekaju da vide šta im to donosi osvježenje. 

IMG 0236

Podsjećamo da je prva generacija Sportagea predstavljena sada već daleke 1993. godine i da je od tada ovaj model napredovao kao rijetko koji njegov konkurent. Od klasičnog terenca, čiji su osnovni kvaliteti bili jednostavnost i pogonska robustnost, Sportage je evoluirao u punopravan kompaktni SUV, koji je u poziciji da nameće svoje dizajnerske standarde. Aktuelna peta generacija predstavljena je 2021. godine šokiravši sve njegove ljubitelje veoma neobičnim i hrabrim izgledom, koji je vremenom veoma dobro prihvaćen. 

IMG 0501

Redizajn je izveden u skladu s Kijinim aktuelnim dizajnerskim jezikom „Opposites United”. Podsjećamo da on po definiciji donosi smjelu kombinaciju „robustnog karaktera i elegantne sofisticiranosti”, koja je u evropskim okvirima premijerno promovisana prije dvije godine sa redizajnom najvećeg Kijinog SUV modela Sorenta. Kada opisuju svoj novi dizajnerski stil, Korejci ističu kako njegovu suštinu predstavlja novi LED svjetlosni potpis u obliku zvjezdanih mapa, a tu je i redizajnirana „tigrova njuška”, odnosno tradicionalna maska hladnjaka, koja je kod novog modela vertikalnija u odnosu na prethodnika. 

IMG 9556

U paketu opreme GT-Line (inače najbogatijem od pet ponuđenih), kojim je bio opremljen testni model, naglasak je stavljen na vizuelnu dinamiku. To u praksi znači da su oba branika drugačije oblikovana u odnosu na ostale verzije. Osim metaliziranog segmenta, koji se koristi za isticanje sredine vozila i oplata vrata, GT-Line branike karakteriše i dinamičniji oblik, posebno sprijeda, zahvaljujući čemu se tako opremljen Sportage čini sportski agresivnim. 

IMG 9561

U vizuelne karakteristike ove opreme spadaju i poklopci retrovizora u boji karoserije, a tu su i specifično oblikovani dvobojni 19-inčni aluminijumski točkovi s pneumaticima dimenzija 235/50. Podsjećamo da ostali paketi dolaze u kombinaciji sa 17-inčnim i 18-inčnim točkovima, koji su komforno prilagođeniji domaćim putevima, ali i očekivano manje vizuelno atraktivni. 

IMG 9537

Kod modela kombinovanih sa svjetlijim bojama poput testne Delux bijele, manje su upadljivi hromirani okviri prozora i ukrasni detalj na zadnjem krovnom stubu, te aluminijumski krovni nosači. Kupci koji biraju tamnije nijanse treba da računaju da će ovi mali, ali oku ugodni detalji i te kako imati uticaja na ukupni doživljaj novog modela. S druge strane, stakleni panoramski krov najuočljiviji je u kontrastu s bijelom karoserijom, koja jednako ističe i zatamnjena zadnja stakla, te lakirane crne površine visokog sjaja.

IMG 9671

Velike promjene svana prate i još veće promjene u enterijeru. Kombinovanje testnog automobila s najbogatijim paketom opreme rijetko kada ostavlja prostora za kritiku, jer proizvođač u tim kombinacijama jednostavno nudi maksimalnu opremu što ugođaj vožnje podiže na najviši mogući nivo. Unutrašnjost testnog modela impresionira kombinacijom luksuza i najsavremenijih digitalnih rješenja. 

IMG 9516

U kabini dominiraju dva zakrivljena 12,3-inčna ekrana spojena u cjelinu, dok novi 10-inčni „head-up” displej projektuje ključne informacije direktno na vjetrobransko staklo u vidnom polju vozača. Instrument-panel kroz nekoliko različitih grafičkih postavki nudi mnoštvo korisnih informacija, a zbog primarne tamne pozadine optimalno je pregledan u uslovima različitog intenziteta dnevnog svjetla, koje noću ne umara oči. 

IMG 9195

Višenamjenska digitalna kontrolna traka ispod glavnog ekrana ima dvostruki karakter, te omogućava intuitivno upravljanje klimom i audio-sistemom. Prebacivanje iz jednog prikaza u drugi je jednostavno, ali kao i svi sistemi koji se aktiviraju dodirima prsta zahtijeva fokusiranje pogleda na svaku pojedinačnu funkciju, što u vožnji nije lako svaki put izvesti s potrebnom preciznošću, posebno nesigurnijim i manje iskusnim vozačima. Podsjećamo da je Sportage prva Kia u kojoj se koristi Dinamica antilop od mikrovlakana, odnosno ekološki održiv materijal s visokim procentom recikliranog poliestera. 

IMG 9222

U verziji GT-Line enterijer je oplemenjen dvobojnom kožnom presvlakom u crnoj i bijeloj kombinaciji, uz upotrebu vještačke kože i antilopa, što vozilu daje sofisticiran, ali sportski duh. Visoku ocjenu prednja električno podesiva sjedišta zaslužuju i zahvaljujući činjenici da dolaze s trostepenim sistemom grijanja i hlađenja, što smo do juče sretali samo u premijum modelima.

IMG 9394

Sportski duh naglašavaju i aluminijumske nožne komande, a za svaku je pohvalu i rotacioni selektor mjenjača, koji je veoma precizan i brz. 

IMG 9230

Kvalitet završne obrade i ugrađenih materijala ispunjava najviše očekivanja, mada enterijer ni u najskupljem izdanju nije lišen tvrde plastike, koja je najprisutnija u zoni nogu. Prtljažni prostor nudi do 587 litara zapremine, koja se može proširiti na čak 1776 litara obaranjem zadnjih sjedišta, što bi opet trebalo biti dovoljno da povremeno prevezete nešto od bijele tehnike ili kabastog namještaja. 

IMG 9232

Opcionalni pod iz dva nivoa dodatno olakšava pakovanje prtljaga, te efikasno sakrivanje vrednijih stvari od neželjenih pogleda. Zadnja klupa nudi visok stepen komfora za dvije osobe, koje osim otvorenog pogleda u nebo na raspolaganju imaju grijače sjedišta, centralne ventilacione otvore, dva USB punjača, te naslon za ruke sa držačima za čaše. 

IMG 9236

Kao i većina modela sličnog formata i Sportage u kabini nudi mnoštvo praktičnih pretinaca i odlagališta za sitnice. Bogati paket opreme donosi i panoramski stakleni krov sa električnim sjenilom, koje omogućava vozaču da u svakom trenutku podesi intenzitet prirodne svjetlosti koja u kabinu dolazi sa stropa. Podsjećamo da je kabina u paketu GT-Line osvijetljena LED tehnologijom, a isti sistem rasvjete koristi se i u prtljažniku. 

IMG 9277

Redizajnirani Sportage s ulaznim benzincem od 150 KS na domaćem tržištu dostupan je po cijeni od 57.999 KM, dok se za najbogatije opremljeni GT-Line treba izdvojiti 78.999 KM. Ovdje treba dodati da bazni dizelaš košta 66.499 KM, odnosno da je u konfiguraciji GT-Line dostupan za 86.499 KM, što je 7500 KM više u odnosu na testnu kombinaciju, koja tako postaje jedna od primamljivijih ponuđenih opcija, uz koje Kia tradicionalno daje svoju jedinstvenu sedmogodišnju garanciju. 

IMG 9315

POGON
DOVOLJAN ZA VEĆINU ZADATAKA
Novi Sportage od redizajna dolazi s elektrifikovanim pogonskim sklopovima koji pokrivaju širok spektar potreba kupaca. Testni model kombinovan je s ulaznom motorizacijom, koju čini 1,6-litarski T-GDI benzinac od 150 KS uparen s prednjim pogonom i sedmostepenim DCT automatikom. Podsjećamo da se isti agregat može dobiti sa 4x4 pogonom i da tada raspolaže sa 180 KS, odnosno da kupci imaju na raspolaganju i 1.6 TCI dizelaš sa 136 KS kombinovan sa lakom hibridnom tehnologijom. 

IMG 9354

Ulazni benzinac dostupan je i sa 3000 KM povoljnijim ručnim mjenjačem. Testna kombinacija s automatikom ugodnija je u opuštenoj i gradskoj vožnji, dok bismo vozačima koji preferiraju dinamiku preporučili ručni mjenjač, jer on naglašava osjećaj aktivnog učestvovanja u vožnji. 

IMG 9367

250 Nm obrtnog momenta dostupno je već od 1500 obrtaja, što u Sport režimu rada nadzorne elektronike omogućava da se od 0 do 100 km/h ubrza za 9,4 sekunde i dostigne najveća brzina od 193 km/h. Prosjek od 7,3 litra, koji obećava proizvođač, moguće je postići opuštenom vožnjom u režimima vožnje Eco ili Normal. U dinamički zahtjevnim testnim okolnostima trošili smo između 8,5 i 10 litara, što je i razumljivo s obzirom na visok ritam vožnje. 

IZDVOJENI TEST


Test – SWM G01F 1.5 Turbo

Sportski dizajn i porodični karakter

Svoj premijerni angažman na evropskom tržištu kinesko-italijanski brend SWM ostvario je 2016. ...