Citroën C5 Aircross (2017–2022)
Polovnjak koji igra na kartu udobnosti i dizajna
Citroën C5 Aircross je francuski odgovor na sveprisutnu SUV konkurenciju, a istakao se po prepoznatljivom dizajnu, tradicionalno mekanom vješanju i prostranosti, zbog koje je poželjan kao porodični automobil. Iako je dizajniran da vožnju učini opuštenijom i udobnijom nego rivali, ovaj model ipak krije i specifične slabosti i kvarove koje vrijedi znati unaprijed...
Citroën C5 Aircross (2017–2022) 2.0 BlueHDi (180 KS)
Citroën C5 Aircross je među onim SUV-ovima koji odmah odaju francuski karakter – upadljiv, pomalo nekonvencionalan i jasno i tradicionalno orijentisan na udobnost. U klasi se takmiči s modelima poput VW Tiguana, Peugeota 3008, Renaulta Kadjara, pa čak i Hyundaija Tucsona, ali se trudi da ih nadmaši svojim jedinstvenim pristupom.

Dizajn sa zaobljenim linijama i kontrastnim detaljima cilja na one koji žele nešto drugačije od „njemačke školeˮ stroge ozbiljnosti. Enterijer nudi zanimljiv stil s naglaskom na praktičnost – tri odvojena zadnja sjedišta pravi su adut za porodice. Visoka pozicija sjedenja i preglednost daju mu plus na dužim putovanjima, a za one koji traže karakteran SUV s naglašenim komforom C5 Aircross ostaje vrlo zanimljiv izbor na tržištu polovnjaka.

Pod ovim atraktivnim oblikom krije se i niz specifičnosti koje treba znati. Vješanje sa Progressive Hydraulic Cushions jeste mekano i izvanredno filtrira neravnine, ali može biti osjetljivo na loše puteve i trošenje amortizera dolazi brže nego kod konkurenata. U gradskoj vožnji automobil je udoban, ali zbog svoje visine i mekoće naginje se u bržim krivinama – ne kupuje se zbog sportskih ambicija. Neki korisnici zamjeraju slabiju zvučnu izolaciju na višim brzinama. Volan je lagan, ali nema mnogo povratnih informacija, što može zasmetati onima koji vole više vozačkog osjećaja.

Enterijer djeluje moderno, ali može škripati na hladnoći i pri jačim opterećenjima. Kada je riječ o pouzdanosti, 2.0 HDi motor od 180 KS generalno važi za vrlo dobar, ali nije bez mana. Najčešći problemi jesu curenje ulja na spojevima turbine ili kartera, te sporadična začepljenja EGR ventila. Sistem AdBlue takođe može praviti probleme – senzori ili pumpa mogu otkazati, što zahtijeva ulaganja. Automatski mjenjač EAT8 je solidan, ali redovan servis ulja je presudan – bez njega počinje trzati ili prerano mijenjati stepene. Elektronika u kabini kao što su senzori mrtvog ugla ili infotainment ekran mogu povremeno zablokirati ili se restartovati. Zadnje opruge i amortizeri često popuštaju nakon 100.000 km, naročito na lošim cestama.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 BlueHDi (180 KS) |
Prosječno |
6,7 |
Najmanje |
6,2 |
Najviše |
7,2 |
Prednosti
Izuzetna udobnost, tri nezavisna zadnja sjedišta, upečatljiv dizajn, dobra preglednost, prostrana kabina, ekonomičan 2.0 HDi motor, solidan EAT8 automatik, praktičan prtljažnik, raznovrsna oprema u višim paketima, plug-in hibridna opcija.
Mane
Mekano vješanje sklono naginjanju, osjetljivi zadnji amortizeri, curenje ulja na spojevima, povremeni problemi sa sistemom AdBlue, ograničena zvučna izolacija, elektronika može „zabagovati”, infotainment nije najbrži, osnovne verzije slabo opremljene, osjetljiv EGR ventil, viši troškovi servisa automatskog mjenjača
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.997 ccm |
Snaga |
178 KS pri 3750 o/min |
Max obrtni momenat |
400 Nm pri 2000 o/min |
Najveća brzina |
211 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
8,6 s |
Dimenzije DxŠxV |
450 x 209 x 164 cm |
Masa |
1.540 kg |
Osovinski razmak |
273 cm |
Prtljažnik |
580–1630 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2017. Citroën C5 Aircross predstavljen 2017. u Kini, označivši početak novog dizajnerskog pravca brenda sa zaobljenim linijama, Airbump detaljima i hidrauličkim vješanjem.
• 2019. Od 2019. počela masovna prodaja u Evropi uz bogat izbor opreme i motora, uključujući 2.0 HDi (180 KS) s automatikom EAT8.
• 2020. Citroën dodao plug-in hibridnu verziju sa 225 KS i dometom na struju od oko 50 km (WLTP).
⚠️ Obrati pažnju:

Sistem AdBlue je osjetljiv te često strada pumpa ili stradaju senzori koji detektuju nivo tečnosti, što izaziva greške na instrument-tabli i može ograničiti paljenje motora. Popravke nisu uvijek jeftine, pa je važno provjeriti istoriju održavanja.

Kod nekih primjeraka javljaju se curenja ulja, posebno oko spojeva turbine i kartera, što vremenom može dovesti do prljanja motora i većih oštećenja. Redovan pregled i zamjena dihtunga sprečavaju ozbiljnije kvarove.

Vješanje sa hidrauličkim graničnicima odlično je za udobnost, ali zadnji amortizeri i opruge često oslabe ili procure nakon 100.000 km, naročito na lošim cestama.
Više informacija o modelu Citroen C5 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.