Kia Rio (2005-2011)
Vratila pouzdanost korejskim automobilima
Inženjeri Kie su pomno proučili nedostatke prve generacije Ria, da bi 2005. godine predstavili II generaciju, koja je zbog uzorne pouzdanosti prirasla srcu mnogim vozačima...
Kia Rio (2005-2011) 1.6 (110 KS)
Zasnovan na istoj platformi sa Hyundaijem Accentom, Rio je svojom pristupačnom cijenom, ali i pouzdanošću, privukao mnoštvo kupaca iz Evrope i šire. Opremljen sa dva benzinska motora zapremine 1.4 i 1.6 litara, kao i jednim dizelskim 1.6 litarskim agregatom, ovaj automobil pruža ekonomičnu vožnju u kojoj snage nimalo ne nedostaje. Dizajn je aspekt na kojem se mnogo poradilo u odnosu na prvu generaciju, što je dodatno potpomoglo prodaji Ria II.

S obzirom na to da je riječ o porodičnom automobilu, poseban akcenat je stavljen na sigurnost putnika i pješaka. Na Euro Ncap testu sigurnosti Rio je zaradio četiri zvjezdice. Prve primjedbe od kupaca upućene su na račun stabilizatora prednjeg vješanja, koji su se habali i „trošili“ natprosječno brzo. Ovaj kvar često je bio propraćen povećanim habanjem prednjih pneumatika, jer je njime bio narušen njihov balans. Prednost kvarova, koji se dese nedugo nakon kupovine automobila jeste da ih vozači mogu zamijeniti pod garancijom, a Rio je imao trogodišnju garanciju.

Svi pogonski agregati su veoma pouzdani, a kod dizelaša problem može predstavljati turbina, odnosno nosač turbine, usljed čijeg kvara može doći do ozbiljnijih kvarova. Kada je riječ o benzinskim motorima, oni su na glasu kao vrhunski pouzdani. Antikorozivna zaštita je za svaku pohvalu, a vlasnici nisu prijavljivali probleme takve vrste ni poslije dužeg korištenja automobila. Unutrašnjost, iako jednostavnog i pomalo „običnog“ dizajna, načinjena je od izdržljivih materijala, tako da su oštećenja i habanja veoma rijetka.

Ako se ona kojim slučajem dogode, prva na meti su prednja sjedišta, jer je materijal kojim su obložena u nekim slučajevima pucao i gulio se. Dodatni problem sa sjedištima je njihova udobnost. Mnogi putnici koji su sjedili na zadnjim sjedištima su se žalili na nedovoljno prostora za noge. Nedostatak prostranosti uticao je i na zapreminu prtljažnika, koja u kombinaciji sa nepreglednim zadnjim vjetrobranom može da pravi probleme na dužim putovanjima.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 (110 KS) |
Prosječno |
7,7 |
Najmanje |
7,0 |
Najviše |
9,4 |
Prednosti
Pouzdanost svih agregata, ekonomičnost, kvalitet izrade, antikorozivna zaštita
Mane
Prednji stabilizatori trapa, nosač turbine, prostranost, preglednost, tvrda sjedišta
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.599 ccm |
Snaga |
112 KS pri 6.000 o/min |
Max obrtni momenat |
146 Nm pri 4.500 o/min |
Najveća brzina |
190 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10,2 s |
Dimenzije DxŠxV |
399 x 169 x 147 cm |
Masa |
1.079 kg |
Osovinski razmak |
250 cm |
Prtljažnik |
272 - 1.107 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2005. – Predstavljena druga generacija na redizajniranoj platformi Hyundai Accenta
• 2007. – Planirano predstavljanje električnog hibrida, ali se odustalo od tog koncepta
• 2008. – Ponuda proširena novim paketima opreme LX i SX
• 2010. – Poboljšan vanjski izgled prvim „faceliftom“
⚠️ Obrati pažnju:

Prednji stabilizatori su se pokazali najlošijim dijelom prednjeg vješanja

Kvar nosača turbine potencijalno je prouzrokovao ozbiljne probleme

Loša preglednost zadnjeg vjetrobrana predstavlja problem prilikom kretanja unazad
Više informacija o modelu Kia Rio pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.