Test – Škoda Fabia 1.0 TSI 110 KS DSG7

Za klasu veća i za klasu bolja

Sa novom Fabijom, Česi su odlučili da probiju sve dosadašnje granice gradske klase i ponude automobil koji gabaritima dostiže nekadašnji Golf IV. Riječ je o moderno oblikovanom, savremeno opremljenom i praktičnom automobilu, koji se po mnogo čemu osim po cijeni testnog modela nameće kao porodična mjera...
04 Februar 2022

Za klasu veća i za klasu bolja

U odnosu na prethodnu generaciju, aktuelna Fabia duža je za 11, te ima 10 centimetara duži međuosovinski razmak. To u praksi znači da se već na parkingu doživljava kao puno ozbiljniji automobil, koji je sa dužinom od 4.108 milimetara samo četiri centimetra kraći nego što je to primjera radi bila četvrta generacija Volkswagen Golf, koja je s kraja 20 vijeka bila deklarisana kao punopravni kompakt.

IMG 5713

Kao osnova za razvoj nove Fabije iskorištena je MQB-A0 platforma na kojoj unutar Škodine game još leže gradski crossover Kamiq i kompaktna Scala, a istu koriste Volkswagen Polo i Seat Ibiza. Ta činjenica u praksi je zaslužna za uzornu torzionu krutost karoserije, te uvjerljive dinamičke mogućnosti novog automobila, koji je uz to i izuzetno udoban. Četvrta generacija dizajnerski je evoluirala u skladu sa trendovima koje je promovisala aktuelna Octavia.

IMG 5022

U prvom planu su tradicionalna šestougaona maska hladnjaka i standardna LED svjetla, sa ovim prepoznatljivim dnevnim svjetlom. Testni model ima opciona Bi-LED glavna svjetla sa mogućnošću dodatnog osvjetljavanja krivina prilikom svakog skretanja. Po prvi put u njenoj istoriji Fabia je pozadi dobila dvodijelna LED svjetla, koja opciono mogu da se kombinuju sa LED tehnologijom osvjetljenja, što je bio slučaj kod testnog modela.  

Osim dva standardna tipa 14 i 15-inčnih čeličnih točkova kupcima je na raspolaganju devet moderno dizajniranih alu naplataka u rasponu od 15 do 18-inča. Mi smo na testnom modelu sa najsadržajnijim Style paketom opreme imali specifične 16-inčne Proxima Aero naplatke sa ljetnjim pneumaticima dimenzija 195/55 R16. Riječ je o kolorizovanim crnim točkovima kombinovanim sa stilizovanim plastičnim petokrakim poklopcima, koji poboljšavaju aerodinamiku ovog dijela automobila.

IMG 4906

Podsjećamo da je ukupni koeficijent otpora vazduha sa dosadašnjih 0,32 kod novog modela spušten na za gradsku klasu rekordnih 0,28. Kupcima su osim odlične aerodinamike ponuđene i dvije standardne uni boje: bijela i plava. Tu je i sedam metalik nijansi. Karoserija automobila dodatno se može personalizovati sa dvije krovne nijanse: sivom i crnom.

IMG 4910

Svaka od njih može da se kombinuje sa sedam ponuđenih metalik boja, što znači da je novu Fabiju moguće dobiti u 14 različitih dvobojnih kombinacija. Testni model ponudio nam je jednu od najatraktivnijih kombinacija sa osnovnom metalik narandžastom bojom, te kontrastnim crnim krovom i poklopcima retrovizora. Ova činjenica bila je jedan od razloga zašto s testnom Fabijom nigdje nismo mogli proći neprimjećeno, što sa prethodnim modelima i nije bio slučaj. 

IMG 4864

Enterijer je značajno modernizovan, a osim standardnih analognih instrumenata dostupni su i opcioni digitalni, koje smo imali u testnom modelu. Jedan od detalja koji nije primjetan na prvi pogled, a koji značajno utiče na komfor vožnje su ove izuzetno dugačke sjedalne površine, koje nude optimalan oslonac i za iznatprosječno visoke vozače. Testni model ponudio nam je klima uređaj sa automatskim sistemom upravljanja, koji je kombinovan sa digitalizovanim komandama na 9,2-inčnom ekranu Amundsen multimedije. Nešto slično imali smo priliku da vidimo u kompaktnoj Scali i u oba slučaja stekli smo utisak da će Škodini tradicionalni kupci ovom načinu upravljanja zamjeriti što nije koncepcijski jednostavaniji.

IMG 4917

Po tom pitanju klasični ručni klima uređaj, koji je dostupan u početnim paketima, i dalje je neprevaziđen, jer se njim može upravljati praktično žmireći. Po prvi put Fabia je dobila okrugle ventilacione otvore, a u testnom modelu smo imali i trokraki multifunkcionalni upravljač, koji je promovisan sa aktuelnom Octavijom. Oblikovan je tako da nudi savršen oslonac za dlanove, a veoma ugodna je i perforirana koža sa kojom je obruč obložen. Podsjećamo da standardno dolazi novi dvokraki upravljač. Plastični materijali u skladu sa klasom kojom Fabia pripada, tvrdi, ali i izuzetno pedantno završno obrađeni, te čvrsto uklopljeni.

IMG 5522

Od novih detalja treba izdvojiti i otvorene rukohvate na vratima, plastične ukrasne umetke u boji bakra i ambijentalno osvjetljenje. Praktičnih i korisnih pretinaca, ali i odlagališta za sitnice ima dovoljno, a osim u vratima, ispred suvozača ili na tunelu mjenjača, a jedan skriveni nalazi se u instrument panelu u visini koljena sa lijeve strane upravljača.

IMG 5449

Pedantni Škodini stručnjaci izračunali su da pretinci širom automobila imaju zapreminu 108 litara. Ručica mjenjača zadržala je klasičnu formu, a kvalitet više koji se rijetko sreće u gradskoj klasi su i centralni ventilacioni otvori za putnike u drugom redu sjedišta.

IMG 5482

Lijep dekorativni detalj predstavljaju i dvobojne presvlake sjedišta od Nuba Copper tkanine. Zadnja klupa je u testnom modelu bila preklopiva i opremljena sa centralnim naslonom za ruku, što kod nove Fabije spada u dodatne opcije. Prostora ima kao kod kompaktnih automobila, a po tom pitanju paralela se bez problema može povući i sa aktuelnim Volkswagen Golfom, što je adut više na zaista podugačkom spisku onih koji se mogu nabrojati uz novu Fabiju.  Osim na kabinski komfor povećanje gabarita odrazilo se i na prtljažnik, čiji kapacitet je povećan za 70 litara u odnosu na prethodnika. Sa 380 litara zapremine Fabijin prtljažnik ne samo da je najveći u gradskoj klasi, nego je i jedan od najvećih ako ga uporedimo sa kompaktnom klasom čiji lider Golf ima prtljažnik potpuno iste zapremine.

IMG 5372

Sa takvim adutom do sada nije mogao da se pohvali nijedan gradski automobil.Sa novom Fabijom Škoda je napravila veliki iskorak i smanjila na minimum razliku između kompaktne i gradske klase. Podsjećamo da je na našem tržištu ovaj model dostupan sa tri paketa opreme: Active, Ambition i Style. Riječ je o veoma ozbiljnom automobilu sa širokim spektrom pogonskih opcija i mogućnošću raskošnog opremanja, koje se u slučaju testnog modela sa standardnim Style paketom i 20 opcija najbolje ogleda u cijeni od 46.869 KM, koja je osjetno viša početnih 37.501 KM i značajno od 26.222 KM, koliko treba izdvojiti za najpovoljniji ulazni model, od kojeg se očekuje da budu i napopularniji kod domaćih kupaca.

 IMG 5333

POGON

Kao i kod prethodnika, i u novoj Fabiji nema dizel motora. Benzinska gama ima tri različita agregata. Ponudu otvaraju dva 1.0-litarska atmosferca sa 65 i 80 KS. Iznad njih su dvije turbo verzije 1.0 TSI sa 95 i 110 KS, koje su ujedno i dinamički najprihvatljivije za Fabiju. Vrh ponude predstavlja 1.5 TSI benzinac sa 150 KS i sistemom deaktivacije cilindara u svrhu smanjenja potrošnje. Testni 1.0 TSI benzinac sa 110 KS kombinovan je sa DSG automatikom sa sedam brzina. Riječ je o pogonskoj kombinaciji, koju su zbog nešto više cijene do sada u Fabiji rijetko birali domaći kupci, ali koja nudi poseban ugođaj u vožnji. Mali turbo trocilindraš bez problema se nosi sa 1.187 kg teškim automobilom i elektronski je prilagođen opuštenijem režimu vožnje kada do izražaja dolazi i njegova uzorna ekonomičnost sa potrošnjom benzina u rasponu od pet do šest litara. Ukoliko se želi biti dinamičan i često dostizati deklarisano ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,9 sekundi potrošnja raste preko sedam litara. DSG automatik je uzorno brz, ali i neodlučan u mnogim situacijama kada se od pogona zahtijeva maksimalan angažman, zbog čega imate osjećaj da motor reaguje sa prevelikom zadrškom, posebno u gradskom režimu vožnje.

IZDVOJENI TEST


Test – Geely Coolray 1.5 TD GF Plus

Maksimalan sportski naglasak u dizajnu

Kineski brend Geely, koji je na globalnoj automobilskoj sceni poznatiji kao vlasnik švedskog V...