Test – KGM Musso Grand Style 2.2 e-XDI

Šminku nema, ali ima prirodne mišiće i snagu

Pikap vozila sve su popularnija na domaćem tržištu, a posebno ih vole ljubitelji terenskih automobila, kojima su veliki SUV modeli u međuvremenu postali preskupi i nedovoljno sposobni za off-road. KGM Musso jedan je od najnovijih predstavnika klase, koji nudi zanimljiv omjer uloženog i dobijenog, ali i puno više od očekivanja...
19 Septembar 2025

Šminku nema, ali ima prirodne mišiće i snagu

SsangYong Musso je prisutan na tržištu od 1993. godine, kada je predstavljena njegova prva generacija u SUV i pikap izdanju, koje je preživjelo do danas. Ovaj automobil nastao je kao rezultat bliskog partnerstva SsangYonga i Mercedes-Benza, koje je korejskom brendu omogućilo dijeljenje pogonskih rješenja s njemačkim proizvođačem. 

IMG 9788

Ta prva generacija Mussa zadržala se na proizvodnim trakama do 2011, dok se na savremenog nasljednika, koji je predmet našeg testa, moralo čekati do 2018. godine. Aktuelni Musso Grand od početka prodaje bio je dostupan isključivo kao pikap. Karijeru je započeo pod logotipom SsangYonga, da bi od 2023. bio rebrendiran u današnji KGM, koji ujedno predstavlja i novog vlasnika poznate korejske automobilske kompanije. 

IMG 0047

Pikap automobili korejskog SsangYonga, koji je preteča savremenog KGM-a, oduvijek su imali specifičan dizajn. Tako je i sa aktuelnim Mussom, koji u testnom izdanju Grand, zahvaljujući dužini od čak 5,4 metra, izgleda masivno, snažno i pomalo kamionski. Ta kamionska forma je ujedno i najveća zamka, koja potencijalne kupce može navesti na razmišljanje kako je riječ o sporom i tromom radnom vozilu, dok je Musso potpuna, a možemo slobodno tvrditi i nevjerovatna suprotnost tome. 

IMG 0059

Podsjećamo da je on na globalnom tržištu dostupan u dvije karoserijske verzije – kraćoj, dužine 5,09 metara, i 30 centimetara dužem izdanju Grand, koje je ponuđeno domaćim kupcima. Nakon šest godina, koliko je već na tržištu, Musso je nedavno i drugi put redizajniran, a taj stilski moderniji model domaćim kupcima trebalo bi da bude dostupan u budućnosti. 

IMG 0069

Prvi redizajn napravljen je 2023. godine, kada je Musso dobio sadašnji izgled bez SsangYongovih slovnih oznaka. Prednjim dijelom od tada dominira maska hladnjaka visokog sjaja, koja bi uskoro mogla postati rijetkost u svijetu automobila zbog ekološke nepoželjnosti hroma. 

IMG 0039

Ona svojim oštrijim linijama jasno odražava „samopouzdanje i odlučnostˮ, odnosno glavne smjernice razvoja brenda KGM. Iza impozantne spoljašnjosti krije se vozilo koje zna da kombinuje radnu namjenu i udobnost, na iznenađujuće dobar način. U vizuelnom smislu Musso Grand se izdvaja svojom veličinom. Prednja svjetla s LED dnevnim potpisom i agresivni dizajn omogućavaju mu da nigdje ne prođe nezapaženo. 

IMG 0032

Sa širinom blizu dva metra i visinom od 1855 mm, ovo je pravi cestovni div, koji se u kombinaciji s baznim paketom opreme Style s podlogom dodiruje preko ne tako velikih, ali za njegov karakter optimalnih 17-inčnih čeličnih točkova dimenzija 235/70. Testni aluminijumski naplaci jesu dio dodatne opreme. Uz njih su dostupni još i 18-inčni točkovi, koji su serijski u dva sadržajnija paketa opreme, dok se najveći 20-inčni točkovi nude isključivo kao opcija i ne vidimo im neku svrhu uz ovakvo svestrano, multifunkcionalno vozilo. 

IMG 0017

Nijedan pikap model koji smo do sada testirali nije nas tako prijatno iznenadio zvučnom izolacijom u kabini kao Musso. Prosto je nevjerovatno koliko je dobro korejski proizvođač zaštitio kabinu ovog modela od vanjske buke, a da to nije najskuplji i najbogatiji paket opreme, što ga čini veoma ugodnim za vožnju i na velikim brzinama, do 120 km/h. Iznad toga kutijasta karoserija postaje bučnija, ali ni blizu kao slični modeli ovog tipa. 

IMG 0116

Visok prag i blago istezanje kod ulaska u kabinu olakšani su čvrstim rukohvatima, dok sam enterijer više podsjeća na SUV nego na radni pikap. Sjedišta presvučena platnom veoma su udobna i dolaze s podešavanjem po visini. Ko želi kožne presvlake na njima, grijanje i hlađenje, može to serijski dobiti izborom bogatijih i skupljih paketa opreme Premium i Black Edition.

IMG 0082

I zadnja klupa nudi obilje prostora, tako da ni viši putnici ne ostaju zakinuti. Štaviše, treba primijetiti da Musso Grand ima jednu od najprostranijih kabina u klasi, u kojoj se može udobno smjestiti do pet osoba.  

IMG 0125

Iako je opremljen ulaznim paketom opreme Style, testni automobil nam je ponudio sve ono što je potrebno za ugodnu vožnju u jednom savremenom automobilu, a ako bi nešto trebalo da istaknemo, onda su to digitalni instrumenti, multimedija i klima-uređaj s veoma praktičnim klasičnim komandama.

IMG 0260

Tehnološki aspekt je na visokom nivou. Multimedijalni sistem sa 12,3-inčnim ekranom podržava aplikacije Apple CarPlay i Android Auto, a tu su i navigacija, automatska klima, kamera za vožnju unazad, digitalni instrumenti, kao i brojni bezbjednosni asistenti. 

IMG 0003

Osim osnovnih sistema pomoći vozaču, Musso Grand od starta nudi i upozorenja na frontalni sudar s automatskim kočenjem u slučaju opasnosti, pomoć pri zadržavanju trake, čitač znakova i sistem onemogućavanja pokretanja vozila s detekcijom prisustva alkohola u kabini. U kabini treba pohvaliti i pedantnu izradu, čvrsto spojene elemente s visokim stepenom završne obrade, koji se izjednačava s najboljim predstavnicima u klasi. 

IMG 0014

Plastični materijali su uglavnom tvrdi, ali tamo gdje je to najpotrebnije, na naslonima za ruke, fino umekšani. Veoma je ugodan i blago istanjeni, ali opcionom kožom obloženi multifunkcionalni upravljač, čiji je obruč grijan, a korisni u ovoj vrsti vozila jesu i mnogobrojni pretinci i odlagališta za sitnice, zbog kojih se u Mussu osjećate ugodno kao da ste, recimo, u nekom porodičnom monovolumenu. 

IMG 0031

Pristup tovarnom prostoru veoma je jednostavan zahvaljujući izuzetno laganoj zadnjoj stranici, koja se otvara bez napora, gotovo kao i standardna vrata na kabini. Mada nema nikave pomoći u vidu elektromotorne ili hidraulične podrške, sve klizi glatko, što baš i nije slučaj kod svih predstavnika u klasi. Kvalitet više tovarnog prostora jeste i serijska plastična oplata, koja štiti limene dijelove karoserije od oštećenja zaštitnog laka i koja je kod mnogih konkurenata u ulaznom paketu opreme dostupna kao opcija. 

IMG 0036

KGM to daje „besplatnoˮ, ili ako već ugrađuje u konačnu cijenu, čini to „bezbolnoˮ. Teretni prostor ima dubinu od 57 cm i širinu od 157 cm, što je dovoljno da primi jednu Euro paletu i još nešto stvari oko nje. Nosivost testiranog vozila sa pojačanom osovinom iznosi čak 1050 kg, dok je njegova ukupna dozvoljena masa 3260 kg. 

IMG 0062

Vučna sposobnost dostiže 3,5 tona kod prikolice s kočnicama, odnosno 750 kilograma bez njih. Sve navedeno čini Musso izuzetno funkcionalnim i u radnim uslovima, što je način na koji ovaj automobil pokazuje izuzetnu izbalansiranost svoja dva neodvojivo spojena karaktera, koji mu omogućavaju da jednako efikasno prevozi putnike i teret. 

IMG 0088

Na kraju, ostaje pitanje cijene. Musso Grand u BiH startuje sa cijenom od 72.757 KM za verziju s paketom Style, dok Premium i Black Edition nude više opreme, ali i veću ulaznu cijenu od 90.164, odnosno 97.185 KM. Ovdje treba istaći da su navedeni iznosi izraženi sa uračunatim PDV-om, odnosno da svi oni kupci koji ovaj pikap mogu registrovati na firmu treba da računaju na puno niži iznos. 

IMG 0004

U slučaju testnog modela, koji s par dodataka košta 79.542 KM, to znači da bi bez PDV-a taj iznos mogao biti smanjen na 67.985 KM. Uz navedeno treba i dodati da KGM uz Musso nudi deset godina garancije ili do 200.000 pređenih kilometara, što je jedinstven primjer u klasi, ali i velika sigurnost za kupce ovakve vrste vozila, koja su spremna za najgrublji vid eksploatacije. 

IMG 9676

POGON 
Na testu smo imali verziju s automatskim šestostepenim mjenjačem Aisin i dvolitarskim turbodizelom od 202 KS i 441 Nm obrtnog momenta. Iako se ne radi o najeksplozivnijem pogonu u klasi, motor je kultivisan, tih i izuzetno fleksibilan. Ubrzanje do 100 km/h traje oko 11 sekundi, što je za vozilo od 2,2 tone više nego pristojno, a više od samih performansi raduje činjenica da se pogon s lakoćom nosi s veoma masivnim vozilom, za šta je najvećim dijelom zaslužan odličan mjenjač koji najčešće glatko i bestrzajno bira optimalnu brzinu bez obzira na opterećenje. 

IMG 0121

Vozne karakteristike su očekivane, pa dok je prazan i neopterećen, zadnji kraj zna da bude nervozan na neravninama, ali čim dodate opterećenje, situacija se mijenja nabolje. U vožnji sa pola tone u tovarnom prostoru Musso Grand pokazuje mirnoću i stabilnost, a vješanje s pet linkova i dalje pruža dovoljno udobnosti, čak i za duža putovanja. Potrošnja goriva varira: laganom vožnjom moguće je držati se između osam i devet litara na 100 km, dok je dinamičniji stil ili pod opterećenjem može podići i iznad 11 litara. Uzme li se u obzir težina i aerodinamika, riječ je o očekivanim ostvarenjima. 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Cupra Tavascan VZ

Stvoren da oduševljava oči i duh

I dok Volkswagen svojim električnim automobilima promoviše racionalnost, Škoda praktičnost, a ...